Drömmar

Har lite brådis, ska fixa majskolvar till mig till middag och tina bröd till Himself till hans middag. Så nattens tre 100%-igt normala drömmar är allt jag hinner blogga :)

Enjoy!!

1. Jag satt på läktaren i en ishall med en kvinnlig vän, vet ej vem. Tittar på hockey, random match. All of a sudden så är jag nere på isen med 200 andra glada amatör skridskoåkare. Jag mitt klant åker åt fel håll, alltså motströms och klarar livhanken precis. Med mig på isen är tydligen Himselfs hockeyspelande systerson Jocke. Han är GRYM på hockey!! När vi åker förbi ena läktaren han och jag så sitter där 200 unga tjejer och skriker helt upphetsat J O C KE, JOCKE JOCKE JOCKE. Jag tittar helt chockat och frågande på Jocke, sant eller? Han bara log och sa, så är det att vara hockeyproffs :)

Sekunden senare sitter jag innanför entrén till ishallen men utanför rinken så att säga, men fortfarande på is. Här fanns oxå snö. Jag sitter på knä och hjälper min gamla klasskompis Therese Persson att göra en tårta av snön. Hon ska nämligen gifta sig och ha bröllop. (No need to say more, jag är sinnesjuk på riktigt)

2. Nu är jag på väg till Thailand med Linda, Agge och Agge's dotter Moa och 2 äldre "flickbarn" i kanske 10 års åldern, dont know who they were. Fram kommer vi i Bangkok och tar båten ner till Phuket på 10 min, helt normalt. När vi kliver av den är det 4 km gångpromenad till stranden och dit ska ju vi. Helt plötsligt har vi då 2 hästar till vårat förfogande och en skylt med 9km till standen och inom parentes 5 km häst, 4km fot. Hrm, just det. Nåja Agge tar en häst med Moa, de andra 2 tjejerna delar på den andra hästen och Linda och jag tar cykel, för såna fick vi visst oxå. När vi tillslut kommer fram till stranden så springer vi på Agge och Lindas vackre vän Therese (malmö Tessan) som precis har klippt av sig håret. Hon sa att Thailändarna betalar 13.000sek för blont långt hår!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOW, holy Moses sa jag, då ska jag oxå göra det, även om jag vill ha mitt långa hår kvar, för vem kan motstå 13.000kr??  THAILAND NÄSTA :)

3. Jag är på en återträff med mina 3 svenska barn i Spanien (au pair 03-04). Ebba och Filippa var så gamla de är nu, typ 13 och 15. Medans lilla Gustav som nu är typ 6, i drömmen är helt nyfödd. Han är dessutom prematur och i samma storlek som en råtta, han fick plats i min ena hand. Eftersom han var så för tidigt född så fick han ligga i en liten plastburk med vatten, för att han inte kunde andas än. Ni vet, gälar och sånt. Där slutade den drömmen.

Summa sumarum så har jag haft en busy natt. Vad säger dessa drömma mig då, jo att jag är totalt rubbad och nu även understimulerad, precis som vanligt :) I wouldn't change it for all the money in the world!! Sen om resten av jordens befolkning oroar sig och börjar ta avstånd från mig, det vore ju synd :)

Pöss då, majskolvarna kallar!!!!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ja tänk vad man kan få för våra blonda hår ;)

Hoppas att allt är bra med dig!!



Kramar ifrån Malmö Tessan :)



Ps Jag tar inte avstånd, kan nog säga hej nästa gång vi ses :) Ha det bäst!!!



2009-05-06 @ 15:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0