Piratpartiet

För första gången i mitt liv ska jag rösta! (röstade 03-04 för EURON oxå när jag bodde i Spanien men det ville sig ju inte) I år ska jag rösta på PIRATPARTIET, därför att det helt sonika är det enda som är intressant nog att engagera sig i. Vi har ju sett i vilken riktning Sverige i är på väg och jag tvivlar på att vi kan påverka det. Är trött på att en fet fd stadsminister ska kunna sitta och äta sig ännu fetare på våran bekostnad medans våra egna farföräldrar och snart föräldrar kommer att få det ännu sämre. Och sjukvården, näe förresten, VILKEN sjukvård sen da? Nu ska de dessutom ta över vårat privatliv oxå och helst kunna övervaka oss tom i duschen. Snart får vi väl sömnläsare oxå så vi inte tänker olagliga tankar i sömen.
SUCK

Det var dagens tråkiga. Nu över till dagens roliga... (näe fanns inget sån idag)

Över till dagens dagens istället.

Har börjat tänka min ledighet i skift. Det kan helt enkelt inte vara bra att jobba skift. Det var länge sen jag gjorde det och även om de lugna helgkvällarna är soft på jobbet så är det nog inte bra för hälsan.Trodde att jag efter gårdagens och denna morgons pass skulle ta helg till på måndag, icke sa nicke, det duger att försöka. Jag jobbar kväll imorrn. Så min ledighet ser jag alltså som "Ledigt kvällspass idag, ledigt morgonpass imorrn". Jag kommer knappt ihåg vilken dag det är. Damn, jag börjar bli gammal och snurrig.

Fick in lite kul folk igår, ett par Letter som ska bo i 8 dagar bla. Hemskt trevliga killar/gubbar. De går förbi receptionen och ler och säger Hello hela tiden. Det är trevligt, så kunde alla gäster vara. Sen var det en ung trevlig it tekniker som flyttade från det finare hotellet bredivid oss till vårt hotell igår, för han tyckte det var BÄTTRE, så kunde oxå alla gäster få vara. Han frågade om det var jag som var hotellchef, om inte så tyckte han att det borde vara jag, för jag var grym på mitt jobb sa han. MAN TACKAR OCH BOCKAR. Egentligen borde jag aldrig mer gå tillbaka till jobbet, man ska sluta när man ligger på topp :) Han gick under kvällen till köpcentret mittemot för att köpa nåt att äta, frågade mig om jag ville att han skulle köpa med nåt till mig, hur snällt är inte det? Idag kom däremot en scary gäst tillbaka som vi haft förut.  Han är med all säkerhet på permis från dårhuset. Jag är snäll så såklart han får bo hos oss. Men if he's going mental så ska jag be han gå mental på chefen, hon är inte lika snäll som jag.

Har varit en bra helg på jobbet med andra ord. Blev en fransk frulle med morsan i morse oxå. Varm mjölkchoklad i djup tallrik med croissanter med nutella på till. RENA RAMA HÄLSOKOSTEN. Men jag tänkte som så, om BUI-NGOC ska go Mental, och han goes Mental på mig så har jag iaf en fet frulle i magen som jag står mig ett tag på :)

Nu måste jag göra mig i ordning. Himself är ute och tittar på husbilar. Nej, han ska inte köpa, han bara gör det ändå, han har sinne för humor. Jag gick med på att åka med och handla efter men inte mer. Va fan, rent ut sagt. Jag går väl inte in i en Armani butik utan att kunna handla eller? När man talar om trollen, nu ringde han, jag ska gå ut och ta bussen ut till affärn så slipper han krångla genom stan från fel sida. Bättre med ringled. Ringorm bättre än Huggorm so to speak. Damn, jag är riktigt sjuk i huvudet idag, har fullt av konstiga idéer. Vem vet, kanske blir fler inlägg!

Herrå

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, jaa det verkar inte bättre ;) Haha, men som sagt, när man blivit tillräckligt hjärntvättad börjar man ju älska det själv =) Helt klart värt att klumpa ihop dom, så VI kan ses om inte annat :D

När kommer du tillbaks till Svea? Puss snygging

2009-04-18 @ 19:28:14
URL: http://sannastrassel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0