Shopping & Pizza

Efter jobbet blev det ett bad och en slummerstund med Sixten i sängen. Grått och regnigt ute, med solen försvann energin.

Efter vår lilla nap blev det en tur till Leclerc, Himself hämtade kemtvätt och jag kollade skor och kläder. Jag hittade flera par supersnygga Le Coq skor men vad tusan, 900 spänn på rea, liiiiite saftigt kanske. Blev ett par snygga bruna puma ballerina's... Me like... (fanns bara bild på de svarta :) )

Espera Patent FS

Sen åkte vi förbi Decathlon och jag köpte ett knäskydd som jag ska prova springa i imorrn. Känner av knät hela tiden, vette tusan vad det beror på, men jag bara SKA kunna träna, så är det. Imorrn blir det ev golf innan löpning oxå, dubbel träning, great!

Har kollat godkända IATA hundtransportburar oxå, hittade bra alternativ så det ska shoppas inför hemresan. Skönt att få det avklarat.

Tog en sväng förbi Picard (bästa delikatess frysvarorna). Köpte finfint kött och pot gratäng och dessert samt massa smaskiga matlådor till veckan, (orka laga).

Slutligen blev det en tur förbi hos Véronique och Erwan (kollega till Himself) och deras småttingar, Alice (7), Annouk (3.5) och Noé (1.5). Hos de var Alex (fd kollega till Himself), Melinda och Puyo (16 mån) från Le Mans och hälsade på. Det var kul. De fick hälsa på Sixten och lilla Annouk "knäckte fett". Hon hörde mig prata med Sixten, tittade på mig med rynkade ögonbryn och frågade -" Eeeh, alltså pratar du Spanska eller Engelska, varför?" Haha, klockrent! Efter det hade vi en djup diskussion om varför vi hade Sixten i baksätet och inte i bagageluckan...för hon visste minsann att det fanns de som har sina hundar i bagageluckan. SÅDÄR JA! Smart kid. Såna ska jag oxå ha! Min unge ska iofs kunna se skillnaden på kombi och sedan :) Strax innan vi åkte hem (20.30) kläddes barnen i pyjamas och fick MIDDAG, franska tider! Ett par grymma saker med franska barn är att det är väluppfostrade på så sätt att de ALLTID kommer och hälsar utan tjafs och ger än en puss på kinden. Sen börjar de skolan tidigt så de är torra, välspråkiga och intelligenta, faktiskt, väldigt tidigt. Inga daddade, gnälliga, napp och blöjbarn här inte! De kan läsa, skriva, räkna och sjunga efter text vid 4-5 års ålder.

På vägen hem åkte vi förbi Speed Rabbit och köpte varmrätt och dessert pizza. Varmrätten blev med bbq sås, köttfärs, smörgåsgurka och ost. Dessert pizzan blev en tunn inbakad med Nutella, SMARRIGT!!

Hade massa kul och bra saker att berätta. Minnet är bra men VÄLDIGT kort, så jag skiter i kul idag :)

Hej svejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0