Märsta is da shit 2

Jaha, såg fram emot en mysig kväll med lite lugn och ro efter jobbet. Har haft sjukt mkt på jobbet idag så det behövdes. Kom hem, bytte om och skulle ut och springa en kortis, typ 4-5 km för att komma igång efter sjukan. Hostar ju ff om nätterna. Stack iväg iaf på en väg över åkern här utanför. Var helt hundra på att jag skulle komma runt. Sprang runt en gård, en bit på asfalt och svängde sen tillbaka hemåt längs en grusväg. Kom förbi några hus och upp på en gräsväg, typ traktorväg. Perfekt tänkte jag, behöver bara ta mig över kullen så är jag nästan hemma. JO TJENA!!

Kullen var omringad av taggtråd och elstängsel,de brukar säkert ha kor där. Bara att bege sig runt. I 1m högt korn, med lika högt ogräs på sidorna, med tistlar och brännässlor. Tog en sisådär 10 min att ta mig runt den åkern och sen började jag ana oråd. FUCKING åkrar överallt. Kläver och klätterväxter så långt ögat kan se. Och så kom regnet. Och så kom blåsten. Och så kom åskan. Näe, Alexx kände sig rätt nöjd med tillvaron, haha. Bör tilläggas att det var en kille som blixten slog ner i på den åkern för några år sen. Han dog.

Till råga på allt så insåg jag att det går ett vattendrag mellan åkrarna, med vass och skit i. Jag var givetvis på fel sida.

Nåja 35 min gick och jag var lagom genomblöt och hade klisterborrar över hela mig när jag slutligen kom hem. Precis när jag svängde in på tomten så blixtrade det som tusan. Skönt tänkte jag. Kastade mig in i duschen och så smällde det som F-N och allt blev svart. Jodå, då gick strömmen oxå ska ni se. Så mkt för den mysiga hemma kvällen. Himself fick åka och köpa grillmat så vi grillade i carporten, var aningens hungriga ;)

2 HELA TIMMAR  var den borta och när den väl kom på så försvann den igen efter 5 min. Haha. De hade dragit runt reserven fel skulle jag tro. Nåja, nu är skiten igång och jag har hunnit ladda min mob oxå. Vi har ju skapat vår tillvaro så bra. Hur många av er där ute har batteridrivna väckarklockor?

Nu är det dags för kvällsprommis med doggen. En kort en, han har varit ute med husse och spelat golf i em så han är slut som artist. Sen är det ju nästan dags för sängen. Skön och mysig hemma kväll va!! Nåja, jag slapp kartonguppackning, såg ju inget :)

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Kimm

Lyckat!!! :D

Jag hann precis in med andra hästen ist innan himlen öppnade sej :D



Men man FÅR INTE stå i duschen när de oskar..

hade vi kanske inte haft nån Alexx kvar!!! Ajabaja!!

2009-08-13 @ 22:05:12
Postat av: Petra

Alltså...människa..du är ju helt sjuk! Inget nytt iof för jag är ju likadan! Själv gick jag och min nya granne tillika gamla arbetskamrat ut och skulle gå runt kyrkan... vi hann till Frickens hus...sen kom regnet! Runt stenmuren och kyrkan där kom blixten... grannen höll på att göra ner sig och ringde efter mannen sin som kastade sig i bilen för att hämta oss... ja, det blev väl typ 2km iaf... wow! Så kan det vara! Kul att lillkillen skaffat tjej också! Puss

2009-08-16 @ 14:58:57
Postat av: Petra

Ja just! Jag glömde ju det jag igentligen skulle skriva.... JAG har en batteridriven klocka!! Måste man ju ha när man eventuellt ska åka runt och massera folk så att man har koll på tiden juh! Puss och kram

2009-08-16 @ 15:02:34
Postat av: Petra

Ja... åsså va re ju det där med att man inte får stå i dushen när det åskar??!! Det har jag aldrig hört! Kan ju vara bra att veta tänkte jag.....

2009-08-16 @ 15:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0