VM i klant

Skulle testa Valsta spåret idag (belyst 2.5km, obelyst 5km, obelyst 10km). Tänkte värma upp med 5 km efter denna månad utan träning. Jag har ju fortfarande nästäppa och lite slemhosta och tung andning så jag ville inte gå ut för hårt.

Hittade inte ens till början av spåret utan parkade bilen vid 2.5 km. Började med en sjukt lång och brant backe, smal stig med rötter och stenar. Trodde jag skulle dö och tänkte att fortsätter det såhär så får jag bryta. Kånkade på iaf och spåret blev en jättefin skogsslinga, gul och grön markerad. Kom givetvis, inte helt otippat fram till ett vägskäl, grön eller gul. Jag som inte har en blekaste om vad som är 5km och vad som är 10km kan ju bara gissa. Valde grön, det såg bäst ut.

BIG MISTAGE, HUGE (för er som sett Pretty Woman)

Jag var ju då självklart på 10km slingan. Det var inte svårt att hålla sig för garv när jag upptäckte det kan jag upplysa er om. Det regnade och blåste dessutom så jag längtade redan från start till dushen efter.

Nåja, skam den som ger sig har jag ju börjat säga. Jag kämpade på, och värre skulle det bli. Den här banan är inte riktigt gjord för nån i min formsvacka. Mycket uppför och lite nedför kan man säga. Men ack så mysig den var. Man sprang mkt i skogen på stig, grusspår längs ängar men även över trappor in och ut ur hästhagar. SUPERMYSIGT. Sen såg jag vatten och en liten söt båthamn oxå, vet inte riktigt var jag var. Hur som helst fint var det även om jag var död redan efter 1 kilometern!

Efter 5km kände jag att jag var nära döden på riktigt. Andningen funkade men benen var ju slut. Mjölksyra.com. Så såg jag  min räddning. En orange skylt med 2.5 km där den gröna gick åt annat håll. Toppen tänkte jag den tar jag så blir det 7.5km istället för 10.

Sprang och sprang och sprang. Kom till ett vägskäl för mälarleden (cykel). Hade Valsa och Sigtuna att välja mellan. Lätt val tänker ni nu, kruxet var att jag inte parkerat i Valsta utan mot Sigtuna så jag valde Sigtuna såklart.

EVEN BIGGER MISTAKE, FATAL!

Alexandra Widén finner sig själv i Sigtuna, men var vet hon inte för hon känner inte igen sig alls!

Och jag som var döende innan. Vad gör man?

1. Lägger sig ner och grinar (jävligt lockande)
2. Knackar på och ringer efter HS (hade jag gjort om jag kunnat hans sv mob nummer i huvudet)
3. Tar tjuren vid hornen, kopplar på lokalsinnet och letar sig hemåt (att ta samma väg tillbaka är inget alternativ)

Rätt svar nr 3. Nåja. 900 kcal senare och 1.10 tim spring i regn och rusk och med milen passerad så kom jag tillbaka till bilen och kunde ta mig säkert hem igen till vattenkranen. Jag hade ju såklart glömt vatten oxå.

Nämen vad säger ni? Det går bra för mig i Märsta, haha!!!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Men du är väl en riktig virrpanna...Tur att du hittar till slut..Kramen



2009-08-22 @ 09:17:09
Postat av: Therese

Mobiltelefon i fickan nästa gång kanske?? Tur det var i augusti så det inte blev mörkt oxå... :-) krams

2009-08-22 @ 11:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0