Döende

Var ute och sprang 6km innan frukost i morse. Fullt med fiskare och löpare längs kanalen, nästan omöjligt att ta sig fram.. Hade runt 20+ redan då och höll på att smälla av av värmen. Nåja, jag tog mig hem.
Drack en nutrilett choklad och åt en banan till frukost. Började känna mig helt slut och funky. Tog ett bad och la mig på sängen, helt däckad. Snacka om värmeslag.

På em pallrade vi oss ut med Sixten och la oss och läste och solade lite. 27.5+ när jag åkte till jobbet 16.30 och inte en vindpust. Snacka om mördande värme och vilken chock sen. Sixten kommer inte bli hund igen förrän till vintern. Kliade mig precis i nacken och det gjorde ont så bränt mig har jag visst gjort oxå.

Firar sista repa passet med att blogga på arbetstid!! HAHA. Nätet krånglar och vi har inget sätt att kolla det på jobbet utan att ta med sin egen dator och surfa helt enkelt. Bra jobb man har va, allt ska skötas med egna medel, SNÅLISAR!
Nu går jag här i sakta mak och gör det lilla som finns att göra. Ingen idé att stressa för då kommer jag sitte sysslolös. Jag började passet med att rädda en vilsen ödla som var på väg att checka in på hotell. Fick med 4 australienska ungar med kameror, förklara för den lilla ödlan att han bor utomhus, Det tyckte barnen var kul. Jag är great som lekledare, det är mitt kall. Sen bjöd jag kidsen på lite barntandkräm med stjärnor i, Etap style!! Så kraftiga ansträngningar i den här värmen har gjort att min piketröja är genomblöt, jag verkligen känner hur det rinner på ryggen. JAG ÄLSKAR VÄRME MEN INTE ATT JOBBA I DEN!!!! Önskar jag låg på playan vid havet nu...... Dream on baby!!!

Nähe, sätta på en tvättmaskin och jaga sängkläder står härnäst på schemat. Sen ska parkeringen städas och fimpar plockas.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0