Valet & Kvalet

Jaaa...som så många andra gånger så cirkulerar kost och träning i mitt huvud. Ju närmre sommaren kommer desto mer panik får jag. Så hur är det egentligen nu då. Är det verkligen hälsosamt att träna och äta rätt?


Nackdelar med träning och kosthållning:

1. Tränigsvärk

2. Hunger

3. Onödiga skavsår, sittsår, liggsår, ståsår, magsår, ja sår över huvudtaget.

4. Man MÅSTE eller kanske BÖR äta rätt.
5. Det tar tid.
6. Man måste orka orka och dessutom gärna motiveras.
7. Det är rätt jobbigt att laga nyttig mat, linser och grejer, sånt har man väl i ögonen? Jag har inte synfel!

8. Skador
9. Eventuella fortkörningsboter på väg till gymmet och P.T dejt (true story, faktiskt, inte hänt mig dock tack och lov)

Fördelar med träning och kosthållning:

1. Man kan bli snygg. Eller ja, smal eller näe, smalare iallafall.

2. Man kan se fit ut och oxå, om man gör det rätt.

3. Det finns de som säger att man blir piggare.

4. Det finns de som säger att man mår bättre.

5. Man får säkerligen bättre självkänsla, det kan tom jag räkna ut.

Okej, jag fattar ju att fördelarna väger över nackdelarna i det här fallet. Eller kanske inte, nackdelarna är fler. Fast jag är ju tung, och det är ju en fördel i det här fallet?!?

Så här ser en hälsosam middag ut:



 

Seriöst, ser det gott ut? Vem som helst kan väl räkna ut vad det ser ut som i glaset eller? Och det stoppar man i sig!!! Nåja, jag hoppas att det ger sig i längden. Efter cykling ett par mil till och från jobbet i morgon på den här kosten, eller vilken nyttig mat som helst, så kommer jag inte bara vara ett monster, jag kommer vara ett monster med träsmak i röven och en konstig gång!!!



Wish me luck, I'll sure need it!!


Kommentarer
Postat av: Frieda

Som Sanna skrev till mig: Nutrilett är skit!!!!!! Eller hon använde inte de orden, men typ...

Ät istället! MAn kan ju inte banta konstant hela livet, då är det viktigare att lägga upp en kost som passar dig! Jag funderar på att gå till en dietist som kan hjälpa mig att sätta ihop veckomenyer utefter hur jag jobbar och tränar! Men att leva på frukt och nutrilett hjärtat, det går inte, då tror jag att den dag man äter pizza så verkligen suger kroppen i sig allt fett, istället för att tycka att det är en ganksa normal måltid! Nä, detta måste diskuteras över en bib på min balle med vattenpipa i sommar! Sanna, du är välkommen du också!!!!! Puss

2009-05-28 @ 10:38:44
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Frieda

Ursäkta, men har du fått knäppa kommentarer på din blogg, eller varför måste du godkänna dom innan dom publiceras????????????????? TRÅKIGT!

2009-05-28 @ 10:39:38
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Alexx

Hej darling!

Jag lever såklart inte på Nutrilett och frukt. Nutriletten byter jag en måltid mot MAX 1 gång per dag. Typ på jobbet. Frulle kl 7, lunch 14.30 eller 15 det är alldeles för sent. Då tar jag Nutrilett däremellan med frukt för att orka. Igår åt jag Nutrilett och frukt till middag eftersom jag ätit kebab till lunch! Nog skulle det vara bra med dietist, det tror jag oxå. Jag är inte det minsta intresserad av att lägga tid på att laga nyttig mat dessvärre, mat över huvudtaget, dessutom är jag för okunnig. Näe, fort och lätt ska det gå. Nåja, jag kämpar på, men det är sjukt jobbig att man blir så fort hungrig efter tex en sallad.... Åt pizza i söndags, vi delade på en och jag åt en frukttallrik innan, det funkade bra, blev både mätt OCH belåten! Puss!!

2009-05-28 @ 14:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0