Träsktroll

Jo, hrm. Jag skulle ju med Sixten upp på playan idag. Smart som jag var kollade jag givetvis ut vilka stränder man var välkommen med hund på. Grattis Alexx. Jag tog hunden och mitt pick och pack och drog. Hittade fram utan större problem men kände mig lite vääääääl ute på landet för en badstrand. Men TOPPEN tänkte jag, vardag som det är så kanske bli blir ensamma oxå. Mmmm underbart!!!


DÄR SKET JAG EN GUL LÖK, OCH STOR VAR DEN!! Det var ju såklart ingen badstrand, det är ju därför man är välkommen med hund!


Så här såg det ut när vi kom fram




Det ser ju nästan helt normalt ut på bilden. Men faktum är att den där tunna blå linjen strax innan himlen börjar är HAVET och det är en sisådär 248 mil bort, för det är LÅGVATTEN!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ hur puckad får man va! Jag skulle ju såklart kollat det innan jag åkte, men inte visste jag att det var en musselodlingsstrand vi skulle till!! Nåja, inte gråta över spilld mjölk, har man suttit i en varm bil i över en timme för att få sola så lär man ju göra det. Tog en 1 timmes rask strand promenad med Sixten i gassande sol. Det fläktade så härligt så jag svettades inte ens trots 26+. Sixten var helt galen av lycka, han ÄLSKAR att springa på stranden! Såg massa fina snäckor och döda krabbor och levande krabbor och musslor. För att inte tala om gamla ölflaskor, kalsonger etc. Den som söker han finner!

Strax innan vi vände höll Sixten på att flämta ihjäl sig så jag skulle bada honom i det närmsta vatten vi kom till vilket var som en liten bäck mitt i ökenstranden. JAG HÖLL PÅ ATT PÅ HJÄRTSNURP. Det var ju för tusan kvicksand med kvickgegga runt vattnet!! Jag såg fotavtryck hela vägen fram, men inga därifrån hehe. Nåja, jag är ju ingen vandrande pinne direkt så den geggans ska va himla kvick óm den ska kunna slurpa i sig mig! Sagt och gjort, med gegga upp till knäna, döende av garv, tar jag oss fram till vattnet som var 2 dec högt, haha! Har aldrig varit så lycklig över lite vatten! Sixten fick plaska och jag fick blaska av mig. Men säg den lyckan som varar, hann knappt komma därifrån så går jag rätt ut i ett geggträsk till! BEING BLOND IS GREAT!!

Nåja, Sixten var nöjd och glad efter sitt dopp, han började springa med pinnar han hittade och jag stapplade tillbaka på geggklackskor. Nåja, fötterna har fått sig en ansiktsbehandling iaf! Hade tyvärr lämnat kameran i bilen, skulle kunna mörda för bilder, jag kan inte ha sett klok ut!

Åkte tillbaka hem och ut till sjön för att sola lite ordentligt. Nu är jag grillad i fram oxå så nu är brännskadan jämn :) Vet inte vad jag ska sola i morrn em, man måste ju passa på, sen skulle det bli lite molningt mot slutet av veckan.

Nöjd solkille;



Nu väntar Kebabpaj!!

Hej svejs


Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, lyckat!

2009-06-02 @ 21:48:59
Postat av: Nina

Ni har enorm tur. Jag hade gärna velat vara med. Hahahahahahahahahah. Hoppas det går bättre idag. Vi har bara regn. Pyss

2009-06-03 @ 08:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0