Crêpens dag

Japp, det är det i morgon. Crêpes (söta dessert pannkakor) äter man inte i hela Frankrike utan det är mer utav en tradition här i Bretagne tillsammans med galettes (salta mat pannkakor). Vi smygstartade idag hemma på födelsedagsfika hos Anna och Cedrik. 2 st i mindre modell med massa god Nutella på blev det. GOTTE GOTTE!

Såg en indisk film på bio i eftermiddag. Slumdog millonaire. Det var faktiskt bra men den beskrevs innan som en komedi och det var snarare ett drama. Det förstörde lite. Jag vill gärna veta vad det är för nåt jag ska se. Säger nån komedi så ställer jag in mig på det. När det sen då är ett drama eller annat så blir jag ju besviken, fast utan att filmen blir mindre bra liksom. Gripande ämne om utnyttjande av barn till tiggeri, med komiska inslag vilket slog av den tragiska innebörden. Rekommenderas!

Idag frågade Anna mig om jag vill bli fotad i studio i veckan. Hennes man är utbildad fotograf utan att jobba med det så att säga. Han mest hobbyfotar nu, i grupper och så. Via jobbet får de utnyttja en fullt utrustad studio med framkallning och utrskrift. Dit ska vi då alltså i veckan och leka modeller för en dag, haha. Ska bli skitkul. Ska leta på alla accessoarer (fransk stavning) jag kan hitta hemma och sen bli barn på nytt i studion. I mitt hushåll är det bara jag som älskar att fota så det blir sällan kort på mig. Riktiga kort är ju alltid kul att ha som man kan ge till föräldrar och så.

På tal om inget så är det hysteriskt med inslag i tidningarna om Knutby. Visst, viktigt för historien, det förstår jag och håller med om. Däremot kan jag tycka att de fått sina liv tillräckligt uthängda i media nu. Och media väljer ju som vi vet att vända saker till det värsta och mest säljande. Människorna i Knutby är av kött och blod och framför allt mycket hjärta de oxå. Min gamla gymnasieklasskompis Emil spelar Helge. Jag är så glad för att det går bra för honom och skulle vilja se honom agera live, kan tänka mig att just denna roll är utan dess like. Jag har besökt församlingens spa och träffat flera ur församlingen och de är fantastiska människor och mig försökte de då inte manipulera in i deras såkallade sekt. Tänk att man inte ska kunna bry sig om andra människor utan att vara inställsam eller försöka få nåt ut av det hela. Förtal och lögner är ett världsproblem liksom de krig vi har och såvida man inte vet nånting om saken tycker jag att man ska va tyst och inte gotta sig i andra människors elände och framför allt inte sprida dynga vidare.

Om människor koncentrerade sig lite mer på att göra sina liv till det bästa så skulle de kanske inte behöva leva av andras lycka och olycka.

Natti natti everyhopa!

Kommentarer
Postat av: Nina

Så sant så Alexx,lämna folket ifred nu har lidit nog. Glöm inte att syster vill ha kort med isf. Och gott med pannkaka. Kram

2009-02-02 @ 13:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0