Söderling-Federer 14.00 idag!!

Japp, jag ska kolla tennisen!! Har ALDRIG var intresserad av tennis men som med de andra sporterna så tycker jag det är bra när det är svenskt och framför allt när det är en verklig insats och bra gjort!

Idag ska jag hinna sola lite på balkonen och gå till veterinären för avmaskning. Ikväll ska vi ut på stan och dricka avskedsöl för mig. Fick en inbjudan från en kollega till Himself, Ibrahim the skating terrorist. Han är så rar som arrangerar allt!!

Alla människor jag träffat sen Sixten kom ner har sprungit efter oss ute för att få önska oss allt gott inför framtiden och för att säga hejdå. Det är verkligen som i hundtricket, fast utan kärlek kärlek. Man är anonym utan hund. Samma visa med barn. Man träffar mer folk så.  

Imorrn ska jag gå till banken och tömma mitt konto men hopp om att min slutlön hunnit in oxå. Men tror inte det. De är ju så dukiga och betalar ut lönen runt den 5 varje månad och inte den sista som DE SKA. Kul för de med räkningar... not!!

I övrigt är jag klar, tror jag. Ska bara mosa ner allt i väskorna jag ska ha med mig, det gör jag på onsdag morgon. Det som inte får plats får gå ner i en kartongs som står och väntar. Jag känner mig lugn. Sixten har accepterat sin flygbur riktigt bra oxå och går in i den titt som tätt och dessutom går han och dricker i vattenbehållaren som sitter i dörren, han är kul. Känner ändå nån typ av resfeber nu. Jag är inte nervös eller ledsen eller stressad eller nåt sånt. Snarare full av LACK of PATIENCE! Jag känner hur bristen av tålamod bubblar i mig. Jag verkligen HATAR att vänta :) Sen vet jag ju att det blir stress när man kommer hem. Måste till skatteverket och skriva in sig i sverige. Fixa adressändring och f-kassan. Till banken och fixa in pengarna. Köpa fästinghalsband och registrera hunden. Kolla på och köpa bil, fixa försäkring. Ska till löplabbet och fixa ilägg så jag kan springa, förhoppningsvis. Sen ska man hinna träffa hela familjen och alla vänner oxå!

Näe...nu blev det e novell igen, fan vad less jag blir! Men tack blogguppfinnaren, det är skönt att få skriva av sig!!!

Kram på er

Wikipedia

Tålamod betraktas av många som en
moraliskt eftertraktansvärd egenskap. Tålamod är förmågan att kunna utstå väntan, förseningar eller svårigheter med bibehållet lugn. En tålmodig person kan hantera yttre stress utan att hänfalla åt okontrollerade känslosvall. Inom vissa religioner framställs tålamod som en dygd, det nämns både i Bibeln och i Koranen. I Bibeln är däremot inte tålamodet en av de fyra kardinaldygderna eller de tre teologiska dygderna.


Kommentarer
Postat av: Petra

Herre gud människa va mager du är!!!! Såg smarrigt ut med musslorna! Längtar till i morrn'!! Tänk att du snart är hemma!!!!! Love u! Have a safe trip home! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-06-30 @ 12:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0