There's hope for MENkind :)

Åkte förbi min syrianska vän på eftermiddagen. Han ringde och skickade sms igår och bad mig komma förbi så de fick titta på låssystemet på bilen för att kunna hitta ett nytt lås.

När jag kom dit var bara hans anställda där som inte pratar mer svenska än -Hej, -Varsågod och sitt, -Varsågod och så. Han ringer till sheriffen som kommer inom 10 minuter. Han säger att jag måste ta kaffe, the eller cappuccino medans han kollar bilen. Men jag tyckte att mina tidigare 5 koppar räckte :)

De börjar pilla lite och jag säger att jag vet att låskolven ligger i dörren och så länge den är hel så nöjer jag mig med att den limmas i sitt hål i handtaget så att det går att låsa centrallåset och så jag slipper krypa in på pasagerar sidan. Han tittar på mig, ler lite och säger "Du är rolig Sandra, klart vi måste byta, den kan gå sönder igen". Eh okej säger jag. "Det är INTE dyrt" säger han igen, som hela tiden. "Du ska inte oroa dig över pengarna, jag ska hjälpa dig"! Sagt och gjort, de fixar låset. Eller tjaa, de och de. Den anställde fixar låset medans Saliba visar mig turskisk musik på Youtube och försöker bjuda mig på cigaretter och kaffe/the/cappuccino :D Han förklarar oxå att han inte förstår turkiska men att han gillar musiken, haha. Sen får jag en liten historielektion om syrien och syrianer, på egen begäran, och tvingar honom visa lite syrians musik och folkdans. Sen visar jag BUGG för honom och han tittar förundrat på och säger "Det där är inte dans, de bråkar ju" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Sen sa han oxå att han vägrar gå på fest om det inte serveras mat och alkhol. Det tycker jag är en SUND och BRA inställning!!!!

Hur som helst så fixar de min dörr. Sen ser han att en lampa är trasig i fram, ena halvljuset. Givetvis säger han "Jag måste byta lampa, du FÅR inte åka härifrån innan". Den ni!!! Han fixar det oxå och passar samtidigt på att kolla igenom motorn på bilen. Han försöker övertyga mig om att få byta mina vindrutetorkare oxå för de ser ut som ett skämt. Men han fann det inte lika kul när jag sa att de är från Biltema. I knew it!! Som att be en kock ställa fram maten på bordet innan gästen kommer.

Summan av kardemumman är att jag INTE BETALADE ETT ÖRE! Han tyckte jag var dum när jag tjatade om att jag måse få betala. Till slut sa jag att jag då minsann tänker betala för mig och om det inte var idag så som senast när de fixar låset och rutan på bilen!

Innan jag går visar han mig ut på baksidan där han har 3 bilar står. "Titta på de här, vilken vill du ha?" "Jag ska fixa ny bil till dig Sandra" "Du kan köra med den här till sommaren, men sen måste du byta"

Det kan man kalla service, eller vad säger ni?? Och han är inte alls sliskig, utan snäll bara. Han säger att han tycker om mig för att jag skrattar så mycket och är så rolig. Då måste man vara snäll!!! Nästa gång jag åker dit ska jag köpa med fikabröd, det brukar pappa göra till sin verkstad!!

Thai på byn ikväll med en öl på puben efter!!

Trevlig kväll!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hahahahahhahh. Du har ju fått en jätte bra kompis ju. Den måste du ta vara på,dom växer ju inte på träd direkt. Du verkar ju ha kul oxå med honom.:) Kram

2009-11-22 @ 09:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0