Stor tjej, kan fälv!

Kände när jag åkte till jobbet tidigt i morse att det lät lite skumt i bilen emellanåt. Inget jag kunde sätta fingret på. När jag kom ut till bilen efter jobbet så var däcket platt. Har ju left med pyspunka sen jag köpte bilen, inte så allvarligt dock, det håller några veckor åt gången.

När jag kom ut så var det iaf platt. Jag drog fram en däck på burk flaska och började operera. Tänkte ta vägen förbi Knivsta och blåsa i lite luft och sen ta motorvägen hem så jag kunde tanka på Jet på vägen. Soppamätarn var i botten. Blåste i 2 kg ungefär.

Hinner precis upp på motorvägen och över Walloxen och sen börjar bilen skaka och skramla som FAN. Fick slita för att hålla den i got sånär rak bana tills jag fick stopp på den. Kliver ut och ser att det bara sprutar om däcket. Det visar sig senare vara en spik jag fått i skiten.

What to do. Jag gräver upp bagageluckan, sliter fram reservdäcket och hoppas finna en domkraft. Det gjorde jag. Går och sätter upp varningstriangeln och sätter igång. Tyvärr hade jag ingen reflexväst. Det rekommenderar jag ALLA att ha i sin bil, inte i bagaget utan i handskfacket så att man kan ha den på sig redan när man kliver ur bilen. Fattar inte hur jag kunnat glömma det.

Börjar slita i bultarna iaf och 1 sitter som berg. Får springa fram och tillbaka för att hålla mig undan när det kom stora bussar och lastbilar. För ni ska ju inte tro att det var speciellt många som bytte fil trots att de såg mig stå där. Närå, de brassade förbi i 120 precis bredvid mig.

Till slut fick jag iaf loss den sittande bulten och kunde byta däcket. Blev glad när jag såg att det var ett riktigt däck och inte ett vanligt reservdäck. Det betyder ju att jag kan fortsätta köra på det och slänga det andra.
Lite trist var det bara när jag släppte ner domkraften och insåg att det däcket var plattare än det med spiken i :) Det med spiken i hade en böld istället!! Fick krypa i väggrenen i 30km/h hela vägen till Märsta. Bra träning för mitt tålamod!! Men det gjorde kanske att soppan räckte till Jet oxå :)

Nu blir det soffläge resten av kvällen. Har så ont i axlarna efter golfen igår och imorrn är det golftävling så då måste jag vara i form, för mitt lag och hotell ska vinna, det har vi bestämt!!!

Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0