Tomt på bollar eller tomt i bollen

Har spelat golf i ösregn idag efter jobbet. Tantan i golfreception hade lite ångest över det dåliga vädret och de nypeppade greenerna så hon bjöd oss på en golfbil. Jag som ALDRIG kört en sån och som ALLTID velat köra en sån blev skitglad. Inget dålig golfspel kan paja en sån upplevelse! (På 18 hål slog jag bort 6 bollar...så bra var spelet!)

Jag körde rally med den där stackars bilen, upp och ner, fram och tillbaka, runt i cirklar och gud vet vad. Samtidigt åt jag 3 Kinder Bueno, mindre bra. Sen mådde jag choklad illa och blev åksjuk. Men det var det värt. Att vi dessutom höll på att preja ner 2 stora svanar på en fairway med både bollar och golfbil blev grädden på moset. Summa sumarum, toppen eftermiddag!

Tyvärr mår min förkylning inte bättre av 3.5 timmars dyngblöta så nu ska jag krypa ner i ett varmt bad. En fransk grogg hade suttit fint nu. Eau de vie och varmt vatten!!

Puss o hej


Ps. Det var SKAPLIGT kompetenta pickadoller i frulle matsalen i morse, Ds


Kommentarer
Postat av: Frieda

Haha, påminner mig om en händelse när Matte och Knutte va i Turkiet, de körde så jävligt med golfbilen att den välte och allt flög åt alla håll, även dom, sjuka människor! Kolla in min blogg, Matsan på Tryggve! =) Puss

2009-04-09 @ 21:13:07
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0