Update

Ojojoj vad jag har varit bra på att blogga... NOOOOOT! Men rätt skönt har det varit. Har haft fullt upp. Var ju på Takida i lördags. GRYMT bra måste jag säga!!! Fast det började mindre bra. Jobbade på dagen så syrran och systerdotter kom till jobbet och åkte med mig hem. Så käkade vi och så innan vi fick skjuts av HS till pendeln. Kom in till stan och skyndade på tunnelbanan. Väl på tunnelbanan inser jag att jag inte hade biljetterna med mig.

BLONDES HAVE MORE FUN (tåls att säga over and over)

Tror mitt sällskap fick en smärre hjärtsnurp medans jag mest tyckte att det gjorde det hela mer spännande.

DET LÖSER SIG ALLTID!!

Och det gjorde det. Vi gick in i Globen gallerian och allt var typ stängt utom baren. Så jag stolpade in där till första bästa hovis och frågade om det fanns nåt ställe i området med dator och utskriftsmöjligheter. Häng kvar sa han, ska bara haffa nån som kan lösa mig här. Sen tog han med mig in på deras kontor så jag fick låna deras dator och skriva ut biljetterna på nytt. Hade de ju på mailen.
Så var det med det. Inte så spännande egentligen men det var hemskt trevligt att få möta en så vänlig själ. Fler såna till folket tack!! Försökte betala för mig men han tyckte vi skulle ta nåt att dricka innan konserten så det blev en cider och sen bar det av! Oh what a night!!

Samma kväll fick jag ett sms från "min" kompis bilmeken. Han skrev och frågade hur det gick med bilen. Tack bra svarade jag och då kom det.......

"Kan vi träffas och dricka kaffe och prata i morgon"?

Jag dog av skratt. Syrran oxå för den delen. Ska ligga lågt på fixa bilen fronten ett tag. Herregud man behöver väl inte bli bästisar för att man är lite trevlig??

I söndags var vi på Adventsfika på jobbet. Mycket trevligt med en stor fika buffe med ostar och kex, kakor och bullar och tårtor och frukt. Fikat avslutades med en historisk guidning med entusiasten Mats. Han är SÅ duktig!! Ett tips till den som vill ha en myssöndag med familjen utan att bjuda på mat hemma. 225:- per vuxen, 50:- för barn, gratis för de allra minsta.

I övrigt längtar jag till Nagelutbildningen!!

Imorrn blir det repa konferens med god mat och övernattning på Lejondals slott. Sen väntar BSB och Hovet på fredag och sen är det jobb resten av helgen. Eller ja, fram till onsdag nästa vecka iaf.

Hej och hå, kämpa på!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0