En ortodox sving...

Inte nog med Birdie, Eagle och Albatross. Nä, man kan ha en ortodox sving oxå hörde jag på PGA touren igår. Nån som hajjar?? Fett grymt att man kan komma på egna termer sådär. Nästa gång jag golfar ska jag göra en krater, minst 2 blåvalar och för att inte tala om svingen, ska prova på en pannkakssving, rund och platt!! Sug på den ni!!

Pajen var hur god som helst igår, åt tills jag höll på att kräkas. Japp Frieda, du ska absolut få receptet!! Somnade i fåtöljen med en snarkande Sixten i famnen. Gick ut víd midnatt och då var det minusgrader ute. Nu ligger det på nollan. HUA

Bio vid 16.30 med Anna och Cedric. Anna fyller år idag och hon ska utöver choklad och duschlyx få ett par äkta svenska räkmackor som hon efterlyst!!!!

Frieda har skrivit i sin blogg att hon och Pipen åker till Egypten snart, HEMSKT fuskigt och jag är HEMSKT avundsjuk! Ha det bäst älskade vän, sola och drick paraplydrinkar åt mig oxå!!!



Kommentarer
Postat av: Frieda

Jag kan tala om att en ortodox sving är en klassisk sving... Info från Mats. Men jag är sjukt nyfiken på kratern du ska göra, hur har du tänkt dig? Japp, Egypt, here I come!!!!!!!!!! Puss

2009-02-01 @ 12:08:13
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Alexx

Jo jag vet... Den ortodoxa svingen härstammar från 1920 talet, det var så man svingade då liksom. Jag tycker det är fantastiskt att man döper svingen så. Visste du btw att man faktiskt får använda vilken klubba man vill på green? Kan du tänka dig vad kul det vore att sätta en wedge 2 dec ner i marken..?! Eller kanske putta med en spoon och därefter helt enkelt kalla det en sked!! Jag har fullt med idéer. Golfvärlden kommer inte att vara sig lik när jag är klar!!

2009-02-01 @ 14:57:59
URL: http://www,alexxlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0