IceAge......

.......skulle man kunna tro att det är. Damn vad jag är genomfrusen, har ingen känsler i händerna trots att jag har haft vantar på mig. Har tom fått se några snöflingor falla men mer än då blev det inte. Jag och Anna har tagit en 2 timmars promenad med Sixten. Gick förbi veterinären och bokade tid för vaccination i mars. Det är den fortsatta alltiallo förebyggande nya typen av valpvaccinationen han ska ha. Får se hur det blir med rabiesvaccination, ev blir det en sån till oxå. Den var han ju tvungen att ha i sverige för att få åka utomlands. I sverige håller en rabiesvaccination 3 år säger man. I frankrike och övriga europa säger man 1 år och då är det exakt samma vaccin vi talar om. Hur är det ens möjligt? Sen är det ju så att vaccinet tar bättre på vissa hundar än på andra men de ska hur som helst ha samma minimumantal antikroppar i blodet för att vara godkända. Så för att kunna stanna här fram till juni eller längre så kanske han måste ha vaccinet igen. Konstigt. Blir spännande att se vad den notan kommer att gå på. Rabiessvaccinering + prov och provsvar kostar i sverige ett par tusen kronor.

Jag ser det snöar, jag ser det snöar det var väl roligt hurra!! Ja jäklar...nu singlar det några flingor igen!!! Tyvärr kommer inte de här heller ligga kvar. Men man vet ju inte det kan ju komma mer men den kylan vi har nu.

Blir Jingle Bells till pannkakorna ikväll!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0