Trötter

Puhu... har haft en helt kaotisk kväll på jobbet.... Började kl 15 med lite pappersarbete, fick in ett par bokningar inför kommande mässa och det innebär byråkrati på franskt vis. Kontrakt och och förskottsfakturor och Gud vet allt. Sen sa det pang och telefonen började ringa i ett och slutade aldrig. Samtidigt kom alla väntade gäster... Trodde skallen skulle gå i bitar, HALLÅ, inte är väl jag van att behöva slita så hårt för lönen haha!! Fick i vanlig ordning massa beröm för min vackra svenska accent i min korrekta franska, moaha. Märks att folk dricker mer här än hemma :) Jag hade ju som ett exempel lyckats få ett företagsnamn till Saumur istället för Limousin, sug på den ni!! Gästen skyllde på sin förkylning, vad hade jag att skylla på? Att jag är svenska, och det gjorde jag. Alla fransmän har ju sett vårt eget stolpskott Victoria Silvstedt som programledare för Lyckohjulet här så..... Inget kan ju vara värre!!!

Sen hade jag ett par av de sjukaste samtalen. En karl som ringde och frågade var han hamnat, efter att jag i inledningsfrasen sa ......HOTEL..... Jag svarade att han mkt riktigt hamnat på ett hotell. Då frågade PAPPSKALLEN vad vi sysslade med där.... JA VAD GÖR MAN PÅ ETT HOTELL? Jag svarade så trevligt jag kunde mitt i det incheck jag var av 5 personer med att -"VI SÄLJER HOTELLRUM"... kanske helt normalt eller? Han frågade ytterligare en gång vad vi gjorde, denna gång lät han helt oförstående.... Vaddå säljer hotellrum..... JÄDRA NÖT! Gästerna jag hade framför mig höll ju på att garva ihjäl sig.  3e gången gillt så fattade idioten och jag kunde lägga på, för han ville ju såklart inget.

Sen ringde nästa. Han ville veta vad vi tog för ett rum i augusti och augusti just. Jag gav han de priser vi har nu för vardag och helg, inkl vistelse skatt och frukost. Han frågade om vi inte skulle höja priset till Augusti då. Jag funderade på att svara med att fråga hur mkt han ville att vi skulle höja det med. Han skulle iaf boka för 10-15 dagar (hoppla) och ville vara ute i god tid. -"Smart drag Mr, kan vi lägga på nu?" Det kunde vi.
Tog väl 5 min, sen ringer samma gubbe igen och frågar samma frågor igen, som om vi aldrig pratats vid tidigare. SER JAG UT SOM EN NÖTMAGNET??? Jag är svensk för tusan, man måste vara snäll med mig och inte terrorisera mig med dumma frågor, på FRANSKA. Jag har inte tillräckligt frätande svar att ge :)

Utöver ovan konstigheter så hade jag 3 rum att städa oxå. Varav 2 var såna Bånka Bäver rum i vanlig ordning, utan dildo dock. Igår btw hade jag en inkommande 3-kant vid 8.30 på morgonen. Influgna rätt från krogen vilket i det här landet är  HELT NORMALT!!

Näe, nu ska varva ner med nåt gott framför TVn....

UGH UGH blekansikte, tack och godnatt, over and out!



Kommentarer
Postat av: Linda

Du är utmanad! Kolla in min blogg

2009-02-17 @ 09:11:11
URL: http://ahlgrenster.wordpress.com
Postat av: Nina

HAahahhahhahh. Du gumman verkar inte ha tråkigt på ditt jobb iaf.kram

2009-02-17 @ 14:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0