Frankrike - STREJK landet nr 1

Idag är det en nationell strejka mot vad du vill dag i Frankrike. Skitsamma om du egentligen har några problem eller om din yrkesgrupp eller bransch verkligen är utsatta, GNÄLL PÅ BARA. Säga vad man vill men när det strejkas så gör det det ordenligt. IDIOTI kan jag tycka. HUR många såna här dagar har de inte per år här och till VILKEN nytta, det blir ju vardagsmat. Jag stod inne på min bank när den total vandaliserades med målarfärg överallt, på uttagsautomat och allt. Folk skrattade gott och stannade och tog kort. IDIOTER FINNS DET GOTT OM.

Nog om det. Märks det att idag inte är nån bra dag? Slog ihjäl ena armbågen på jobbet idag så jag kan inte böja på armen, ska bli lagom skönt att jobba imorrn. Jag såg stjärnor och höll på att spy efter så smällen var rätt kraftig.
Sen kom jag hem och skulle ta den vanliga promenaden med lilleman. Näe då är han jättekonstig så det slutade med att jag fick bära hem honom och sen spydde han när vi kom in (han åt gräs ute). Han har inte ätit nån mat på hela dagen. Nu ligger han och sover. Känns ju sådär. Ska gå till veterinären och boka tid för vaccination imorrn, ska be de kolla honom då om han inte återgår till det normala innan.

Drömde en sjuk dröm inatt igen by the way. Här kommer den;
Jag var med 2 oidentifierade vänner. Vi skulle åka buss och jag klev på nån hållplats före de och tänkte ta plats. Hittade 2 lediga 2 säten bredvid varandra som jag tyckte blev perfekta. Hann bara tänka tanken så kom det en karl och tog ena två sätet. Återigen minns jag hur jag tänkte att han var en jävla idiot som snodde mina säten. Jag gjorde som vi kvinnor gör, suckade och stönade högt och ljudligt, tog mina väskor, kastade en ilsken blick på tönten och gick längst bak i bussen. Där hade ju då alla lagt sina väskor på hög så vi fick sitta på de. JÄTTESKÖNT. (Vad är det med mina bussdrömmar?)

Nu kommer det sjukaste:
Kompisarna klev på och vi satt där i bak på väsktravarna. Åkte på en asfalterad typ av ökenväg. Passerade ett enplanshus med 3 flaggstänger utanför, en amerikansk flagga, en europeisk och en okänd. Den europeiska flaggan var på halvstång. Jag sa till de andra att jag alltid velat bo i USA. (fråga mig inte varför) Jag frågade om nån visste om nåt hade hänt europa eftersom flaggan var på halv. Näe, det var det ingen som visste något om. Sen ser vi den amerikanska flaggan åka ner till halv oxå. (bussen måste ha kört väldigt sakta med allt vi hann se) Sen hörde vi sirenerna och mötte en hel rad med amerikanska polisbilar, vi var alltså i USA, JIPPIE!  Sen såg jag en flygplans kropp stå på en åker, med blod på bakpartiet. Polisbilarna åkte åt andra hållet så det var alltså inte det. (helt normalt Alexx)

Nästa sak jag minns är att vi svänger in vid ett världshus. En kvinna kommer ut och möter och en av tjejerna som var med på bussen går fram och pratar svenska med kvinnan.. WOW tänkte jag, den tjejen jobbar här, jag vill oxå bo och jobba i USA, tänkte jag igen. (vadan denna USA besatthet?) Sagt och gjort, tanten sa att jag visst det fick jobba hos henne. Men hur skulle jag göra med Sixten frågade jag? Jo han kunde vara med hennes son sa hon, som hör och häpna var Anna Höök's bror från TV serien i 1an. WOOOOOW, en kändis, nästan!! Jag var osäker, jag vill inte lämna min vovve till nån varken han eller jag känner juh! Hon tyckte vi skulle vänta och se hur det gick, Sixten sprang redan hack i häl på sonen och verkade gilla honom. Han gick och pysslade i "trädgården". Jag fick syn på några björkar och tyckte de luktade så gott. Hon sa att det inte alls var björkar utan citronträd och att de ser ut som björk, gå fram och lukta. Sagt och gjort jag gick fram och luktade på stammen och mycket riktigt så luktade det citron! (men hallå!!)

Helt plötsligt hörde vi ljud från skogen (vad hände med öknen?), tanten gick för att kolla och sonen sa att hon skulle vänta och låta han kolla. Hörde skrik att det var en VARG (nu har det spårat ur för länge sen). Min första tanke var att ta SIxten och dra, aldrig att en varg skulle få ta min hund. Sonen fick tag på tanten som tydligen blivit vargbiten i magen och i form av en hammare (oden eller tors minns jag). Om man pressade ihop såret så öppnades det och var hål rakt in i magen. Här insåg jag nog även i sömnen hur sanslöst sjuk drömmen var. Så det sista jag minns är att jag tog Sixten och sprang. Vad som hände vännerna på bussen och Europa, har jag ingen aning om!

Jag vet, jag är verkligen störd. Men I LIKE IT!! Jag är iaf så frisk i skallen att jag kan förklara var jag får allt i drömmarna ifrån. Sen att min vardag uppenbarligen är så tråkig att hjärnan själv hittar på historier för att underhålla sig själv är väl en annan sak...

Näe nu ska vi på Fransk försenad julmiddag och äta Gåslever och Ostron och dricka Champagne, YUMMIE!!!!!!!!

Huvudet upp och fötterna ner!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå nu får du ta och lugna ner dig lite. Inta bra med så mycket sjuka drömmar. Kramen

2009-01-29 @ 21:01:11
Postat av: Frieda

hehe, din knasboll! Min syrra slog i armbågen en gång, den så kallade kärringnerven, så hon svimmade. Det är sjukt äckligt! Det är jag och Sixten alltså, som spyr. Fy fan, imorse trodde jag att jag va döende.... Puss

2009-01-29 @ 23:22:38
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Frieda

By the way, jag kanske borde bo i Frankrike och strejka lite då och då, fasiken va kul!

2009-01-31 @ 22:21:44
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0