Snoriga ungar och håriga gubbar

Japp, det stämmer. Välkommen till ett franskt badhus. Intressant upplevelse. Jag föredrar svenska. För att kort beskriva badhuset så var det gemensamt omkläd och dusch för män och kvinnor!!!! Nu kan jag ser framför mig karlar som hoppar och skriker av lycka bara vid tanken att få se en avklädd kvinnokropp (idioter).

På vägen in i omklädningsrummen så passerade man en "sluss" en rad små kabiner där man bytte om innan man kom fram till skåpen där man la in sina saker. Sen ut i duschen, kvinnor och män åt varsina håll men på öppen yta. Så det var badkläder på. Tycker jag är bra. Jag uppskattar inte nakna kroppar på så sätt, feta, bleka, håriga.... hua.
Jag från min duschstolpe såg åt vänster, uppraddade små badbyxor (size small ja, välkommen till Frankrike), håriga ryggar och ben (då menar jag Chewbacka, återigen, välkommen till Frankrike). Det fanns ju såklart pissoarer bredvid duscharna....... Till höger såg jag de små badbyxorna och de håriga framsidorna och simglasögonen duscha.

Sen gick man då ut till badet. Min första lycka var ju jacuzzin. Den var även min första olycka. STÄNGD. Den rymde för övrigt 6 personer. Inget Fyrishov där inte. Och lyssna på detta :

BARN UNDER 18 ÅR ÄGA EJ TILLTRÄDE UTAN VUXET SÄLLSKAP. MOAHA, undrar hur många 13-17 åringar som åker och badar med mamma och pappa :)

Sen skulle vi då på rutchbanerace...trodde vi ja...
1. Man KÖAR absolut inte vid toppen av rutchbanan, NEJ förstår ni. Man står nedanför och väntar på att en blå lampa ska tändas, sen går man fint uppför trappen. Endast en i taget, tänk på det!! Vi visste inte det från början för skyltarna satt uppe i trappen och inte vid början där man skulle förväntas vänta. MEN VAD GJORDE DET, badpolisen kom och skällde på oss innan vi ens hunnit av banan. Hade bara fattats en böter oxå, jävla idiot, skaffa dig ett liv!!
2. Rutchbanan leder inte till en POOL och inte får man upp nån fart heller. Nej gud nej, nån måtta på det roliga får det vara.  Den planar bara ut liksom, i 3dm högt vatten. Nästa gång ska jag ta med mig en åra så kanske man tom kommer fram till slutet.
3. I "lekpoolen" så att säga (alltså inte barnpoolen) var det såklart 3 miljarder människor och 1.30 djupt som djupast. Jag gick på knä i övriga delen, ska komma ihåg knäskydden oxå, nästa gång.
4. 99% av badarna hade simglasögon på sig. Likaså ALLA av manligt kön. Kändes JÄTTEBEKVÄMT, eller INTE!
5. När vi för 3e gången blivit passerad av en unge med slimigt snor hängandes från näsan som hon dessutom blåste bubblor med, så kände vi att antingen kräks vi, eller så SKITER vi helt enkelt i det här med att bada. Sagt och gjort!!!!

Nåväl, jag fick dyka lite, sparka på lite gamla kärringar och halvt dränka jävliga ungar. Jag är nöjd! Det är ju inte för inte man blir som Rheborg i "HJÄLP" efter 1 timme bland barn som får betee sig hur som helst, fast det är nästan så gamla kärringar är värre. Kul var det iaf, jag höll på att ta kål på mig själv när jag fick prova Cedrics alltför långa simfötter moaha. 

Efter badhuset åkte vi till Decathlon och provade rollers (rollerblades) som vi ska köpa. Anna rev ner en hel hylla i sina tappra försök att ta sig framåt, det var oxå kul. Den bästa glädjen är skadeglädjen!!!!!!!!
 
Nu håller Himself på med sin fantastiska kebab paj, DEN ÄR SÅÅÅÅ GRYM! Han hänger tvätt oxå efter att ha packat upp matkassarna. Jo, han har sytt endel i dag oxå. Närå, jag är inte alls nöjd med en sån karl!!!

Trevlig helg gott folk!!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hahaha... vi får ta en tur till fyrishov när du kommer tillbaks till stan... krams

2009-01-31 @ 21:52:50
Postat av: Frieda

Kan du inte ge mig receptet på pajen, den e verkligen sjukt god!!!!!

Fy fan för äckliga snorungar!!!!!!!! Puss

2009-01-31 @ 22:19:47
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Alexx

Ja Fyrishov ser jag fram emot, o hoppa från hopptorn vill jag göra oxå!!! Jag har dessutom inte sett lilltufflan simma än heller!!!

2009-02-01 @ 11:24:33
URL: http://www,alexxlife.blogg.se/
Postat av: Therese

Nåt hopptorn blir det inte här kan jag tala om... hua... självklart måste du se henne simma, numer klarar hon sig så gott som själv hela tiden! Krams

2009-02-01 @ 20:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0