Bränder och pöktanter

I Onsdags var jag som sagt på jobbmöte. Det gick bra! Se åkte jag och fikade hos Sharon och träffade supersöta Lily-Rose och Theodore. Hade träningsvila i onsdags. I Torsdags sprang jag 8km runt den här sidan stan. I Fredags sprang jag 6km i jällaspåret. Grymt bra spår, I LOVE. Där jag ska jag hänga forever! Igår åkte jag även och skrev papper på nya jobbet. Börjar i början på augusti, ev tidigare. Var igår och kikade på rean på Hööks och shoppade mig 2 jackor och 5 par "luvtröjor" för typ 500kr, det var halva reapriset! Så nu har jag vardags och stalljacka och massa myströjor. Jag som bara kom från Frankrike med en långärmad tröja. Goddag Yxskaft!

Igår åkte jag förbi i Knivsta och hämtade upp Kim och lilla Bella 3 år så åkte vi till Frieda i Årsta (sthlm). Där lekte vi hej villt med kvällsgrodan Bella och sen tog vi ett glas vin och softade och lyssnade på musik. Efter ett tag tyckte jag att det luktade som om askkoppen ute på balkongen brann så jag gick och kollade men det var inget. Frieda kände samma sak senare och blötte askkoppen för att släcka. Lukten försvann inte. Sen sa Kim att du det brinner här och då såg vi rök bakom huset rakt över på gården. Frieda ringde sos som sa att de brann på granngatan och att räddningstjänst redan var på plats. Det trodde jag inte ett ögonblick på för jag såg att det var från huset mittemot eller en bil på gatan nedanför. Så jag sprang ut i fort som F-N och höll på att smälla av. Hörnlägenheten högst upp i huset mittemot stod i full brand och svart rök vällde ut ur fönster balkong och skorsten. Jag skrek och frågade en kärring som stod och rökte på balkongen bredvid om hon ringt efter nån, VADDÅ? svarade hon. Jag ringde sos direkt och sa att min kompis nyss ringt och vad de svarat och jag sa att jag stod utanför en brinnande lägenhet nr 2 och att det var full brand. Fick stå där och prata med operatören medans han pratade med räddningstjänsten. Eftersom det redan var en patrull i kvarteret så fick de ju skicka en ny och det tog tid så när jag stod där så smällde rutor och allt. Skulle tro att det var en sängrökare, eventuellt en full en, man vet inte. I den andra lägenheten som brunnit var det i kylskåpet det hade börjat. Fin el de har där. Det här var det närmsta jag kommit något liknande och samtidigt som man var klar i huvudet så skakade man av chock. Det kom ett par killar som kunde koden och sprang in i porten och började plinga på dörrar för att få ut folk. Då fick jag springa efter in i porten för att jaga ut de igen och gasta att folk skulle stanna i lägenheterna. När jag kom ut var Frieda, Kim och Bella på ankomst. Bella helt fascinerad av brandbil och polisbil, inget ont som inte för nåt gott med sig. "Jag måste ringa min pappa och berätta att det är brandbilar här". Snuttan. Nu började avspärrningarna och de sa att de kom ut med skadad så det var i princip bara att gå hem igen och innan det så såg jag hur de kom med ett "stycke" förmodligen i brandfilt som de kastade upp på en bår. FY FAN vad tragiskt. Enligt grannarna idag så levde den 45 årige mannen när de kom ut med han då. Hur det står till nu vet vi inte men vi tror inte han kan ha överlevt den övertända lägenheten med rök och allt efter så lång tid. Vi var helt skakade efteråt och kunde inte varva ner på flera timmar.

Sen ett par timmar senare när vi fortfarande var vakna och skakade så såg vi en granne till Frieda, hans kommis komma ut från grannens port, lagom packad för att sätta sig i sin Audi och köra hem. Den är fin. Vi gick och la oss och jag somnade efter 5.30.

Vid 8 väcker Frieda mig när hon kommer uppfarandes och svär. "HÖR DU DEN JÄVLA KÄRRINGEN?" Då är den hennes kärring till granne vägg i vägg som har SEX och stönar så JÄVLA högt så man vaknar!! Åh åh ah ah ååhhhhh aaaaahhhh. SATANS ÄCKELKÄRRING! Förmodligen var den grannen dessutom som hon pökade med och det var nog ett godnattligg kl 8 på morgonen snarare än ett godmorgonligg.

Joråsatte, helt normal kväll... Only in Stockholm!!

Nu sitter jag med mor och far framför tvn, kom inte på nåt kul att göra efter den nästan sömnlösa natten. Energin är inte fullt på topp om man så säger! Tjejerna kanske ville ut och då ska jag köra tänkte jag.

Hoppas det är bra med er!!!!

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0