FREE at last

Så var då sista arbetsdagen i Frankrike avklarad. Vemodigt minst sagt. Det är givetvis hur skönt som helst att sluta på jobbet, hade inte orkat en dag till (det var en som bajsat i en dusch idag). Det är snarare det faktum att den här epoken i mitt liv strax är över. 3 år som varit allt annat än lätta. Jag har lärt mig mycket, och jag har träffat människor för livet som jag nu ska säga hejdå till. MEN, jag har gjort det förut så det ska går bra. Blandade känslor iallafall. Jag vet ju hur det blir. När första snön faller i höst så kommer vi ångra att vi ens tänkte tanken att lämna Frankrike över huvudtaget.

Killen kom och tittade på bilen igår iaf, med sin PAPPA och inte mamman :) Han var ingen 40 årig oskuld heller, hade ju varit kul. Han var nog inte ens 25 år fyllda. Han blev mkt intresserad och ska höra av sig idag eller imorrn. HÅLL ALLA TUMMAR OCH TÅR!!

Min tårta igår då, VILKEN PANNKAKA. Tårtan blev i princip klar. Gjorde lemoncurd, skalade och hackade pistagenötter, tvättade och skivade jordgubbar och FÖRSÖKTE vispa grädde. DEN FÖRBANNADE GRÄDDEN I FRANKRIKE går inte att vispa, den är för mager. FAN vad less jag blev. Så jag har en ihop satt tårta med halvvispad vaniljkrämsaktig grädde i mitten och INGENTING alls på! Var fiffig och sprayade ner hela tårtan med sprutgrädde. Hur bra gick det då? SKITEN RANN JU AV EFTER 5 MINUTER!!! Katastrof!! Nåja. De hade börjat med Princessbakelser på IKEA så köpte ett gäng och tog med det till jobbet idag. De puckona trodde jag hade bakat själv, bara för de blivit så impade av mina tidigare verk. Jag orkade inte ens bry mig om att rätte de. WHATEVER. De sa att det var jättegott men inte ett TACK man fick. Snikna jävlar. Inbördeskrig på jobbet de sista veckorna, skönt att slippa det nu!
Morsan däremot började grina :) Hon fick en Ikea Svensk mat och tradition bok, massa svensk choklad som hon älskar. Snören och Ahlgrens bilar till sina barnbarn. Choklad dalahästar, älgpasta och pepparkaksformar i älgformat mm. + ett inramat studiofoto på sin dotter (mig).  Henne kommer jag verkligen sakna!!

Har precis tagit en semester öl, för det är ju semester jag har nu. Och pang bom så blir jag toktäpt i näsan. Vin, javisst, men AV öl?!!! Im not like others.....

R.I.P Michael Jackson, the greatest of the great! Tycker det är fruktansvärt att behöva se hans ansikte med syrgasmask på när man vet att han redan där var död. Let the man rest in peace. Det är som Andy Roddik sa. Oavsett var du själv har för åsikt om Michael så förändrar det inte han revolutionära framsteg och det han har gjort för musiken och för världen. Han är den störste, utan tvekan.

Nähe, nässpray da kanske!!!!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Frieda

Soon, soon, soon är du hemma!!!!!! Jag kan snart inte vänta längre! Jag hoppas du inte har några andra planer än att träffa mig till helgen när du kommit hem????? Jag sitter och jobbar, eller nä, det gör jag ju inte eftersom jag kommenterar din blogg, men jag är på jobbet iaf! =) en fredag kväll, jo man tackar! Fast fick ju va ledig på fm och hann med Tryggve då, skönt! Puss

2009-06-26 @ 19:33:50
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0