Sista måltiden

Känns nästan så. Har sjuk resfeber nu. Mår illa tom. Antar att jag oroar mig för hur Sixten ska hantera flygresan. Var hos veterinären idag och gav han avmaskningspiller och gjorde klinisk kontroll. Han är i toppform. Men han led av de 30 graderna på vägen dit så han bad om att få bli buren stackarn. Veterinären frågade om jag skulle ge honom lugnande eller nåt men sa samtidigt att det är bäst om man kan undvika det så han  får inget. Jag tror nog att det ska gå bra, det är nog jag som kommer må pest och pina.

Vi var ut igår med jobbgänget och drack ett par öl. Slog slint direkt, man är inte i form nu... Vaknade kl 03 i morse och kunde sen inte somna om så jag har varit vaken sen dess. Har varit på stan och tagit en schweppes med min mams för sista gången, hon gav mig ett gäng skraplotter och 200 spänn i avskedspresent, hon är för rar. Precis när vi satte oss på uteserveringen så börja det det regna så vi gick in. Då sekunder senare så vräkte regnet ner, och då menar jag verkligen VRÄKTE ner. Sen kom det en skvätt hagel och åska och blixtrar. Det var för nästan en timme. Det vräker ner än. Mamma var tvungen att åka så vi sprang till hennes bil och hon körde mig hem. Jag är genomsur, tom handväskan är dyngblöt. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag kom in i hissen och såg mig själv. Det är humor, jag älskar att bli dyngsur i regn när man bara kan gå in och klä av sig sen.

Ikväll ska vi ut och äta kina med Ann och Nicolas, ska bli så gott, jag är döhungrig redan. Sen imorrn efter hundpromenaden blir det att gå till banken och tömma kontot som jag inte gjort idag. Chefen mailade idag och sa att slutlönen var på väg in så jag hoppas den hinner in tills imorrn. Sen är det bara att få ordning på resväska och handbagage och åka när Himself kommer vid lunchtid.

Jag ser så mycket fram emot att komma hem och träffa alla. Men det känns ledsamt att lämna sitt hem och liv här på samma gång..... Räknar med att grina en rejäl skur inom en snar framtid så jag får minskat tryck i skallen sen, haha.

Hoppas ni har det bra, vi ses snart!!

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0