Uttråkad...

Sitter här och väntar på att Savelys ska komma och göra service på gasapparaten. Man får en lapp i brevlådan där det står att det här datumet kommer vi, fm eller em. Vi fick em. Detta betyder alltså att man mellan typ 12 och 18 inte kan lämna lägenheten. DEN ÄR FIN. Jag var så förbannad för Himself skulle ha tagit det sa han. Men så i fredags innan han åkte på festivalen och jag påminde honom om det så OUPS, hade han glömt det. OVANLIGT. Man får som sagt vara glad för att han kommer ihåg vägen hem. Inget som inte rör hans jobb fastnar  den annars så smarta skallen. Jag hade dessutom sett på vädret att det skulle vara fantastiskt idag av alla dagar. SUCK. Nåja, tog 1 timme i parken med lilleman på morgonen, efter att jag varit på stan för att göra bank och social security utan framgång (öppet lördag fm när jag jobbar, stängt måndag heldag när jag är ledig, underbart). Har bakat en sockerkaka till tårtbotten inför hejdåfikat på fredag. Har tvättat två maskiner och skurat Sixtens flygbur och lagat flygburdynan som jag fick sprätta upp häromdan efter att den blivit tvättad och tyget krympit men inte skumgummit. My luck! Nu sitter jag här och pillar navelludd. Ingen service kille på plats och ingen sol kvar att ens njut av på ballen.

Jo förresen. När jag var på väg hem från den stängda banken så tog jag vägen genom gallerian och inte runt den, bad choice. Nu sitter jag här med ett par nya skor igen. FAN vad jag är duktig. Så nu får jag väl utöver övervikt på resväskan även betala övervikt för mig själv när jag kommer klädd i 3 par byxor, 7 jackor, 15 handväskor och 4 par skor. Jag blir så grymt imponerad av migsjälv. Varför lär jag mig ALDRIG??

PHD in shop-a-holism!



Gjorde precis ett test för att se om jag är shop-a-holic. Vissa svarsalternativ var lite överdrivna så där tog jag bättre svar :)Här är resultatet:

Testresultat: SHOPOHOLIC?

 

Ditt score: 33


Av svaren att döma kan det var så att du har en tendens till köpberoende.

Fråga dig själv var är det du saknar? Vad fyller shoppingen för tomrum?Vilka andra saker skulle tillfredställa dig lika mycket som shoppingen. En del av de klienter som vi kommit i kontakt med på Comunicera har haft annan problematik depression, ångest eller bipolär. Andra har varit diagnostiserade med tvångs syndrom (OCD) men har inte varit lika vanligt, Med tålamod, disciplin och professionell hjälp kan du få ditt handlande under kontroll. Om du har några frågor får du gärna ringa till Någon av våra experter kostnadsfritt.

Som tack för att du gjorde vårt test får du en gratis bok av Jonas Gåde från Grannfejden TV3. Ladda hem Servicemanual till ett bättre liv bok gratis (man tackar)




Se där ja, det där var ju inte speciellt farligt! Det finns de som har det värre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha gumman! Tog du den där om emotional eater också?! Där sitter man fast med arslet i brevlådan.. eller vänta, arslet i CONTAINERN menar jag! Har slappat till mig helt, behöver lite sköna rutiner med dig i höst så se till att få ordning på bena så man slipper släpa häcken i backen hela hösten.. suck, vad lider man av?

PUSS

2009-06-22 @ 20:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0