Bra början på veckan

5km avklarade på 5.20/km. Jag är nöjd. Det var riktigt jobbigt och jag ville ta det lite easy för jag har ont i benhinnorna.... suck, månne det inte bli lika illa som innan sommaren då jag hade inflammation i typ 3 månader.

Har pratat med Nathalie idag om att ställa upp i nån löptävling i sommar. Uppsala eller Stockholm... Typ Lidingöloppet. Kul att ha nåt att se fram emot och nåt som pressar en att träna! Blir inte så långt...nånstans mellan 5-10km. Man ska ju ta sig ur det levande oxå :)

Någon som är vågar anta utmaningen??


SPARK I BAKEN

Joggare lever längre
Artikel publicerad 2008/08

"Regelbunden fysisk motion som löpning eller liknande lönar sig långt upp i åldrarna. En ny amerikansk studie publicerad i tidskriften Archives of Internal Medicine visar att löpning minskar risken för hjärt-kärlsjukdomar, cancer och neurologiska sjukdomar samt ger en högre livskvalitet hela livet. - I takt med att medellivslängden ökar blir det nödvändigt att fokusera på faktorer som ökar livskvalitén och förbättrar den funktionella förmågan. Regelbunden träning i form av till exempel löpning kan bidra till detta, säger Eliza F. Chakravarty, en av de ansvariga forskarna vid Stanford University i Kalifornien."




Bild: Aftonbladet.se.





Kommentarer
Postat av: Petra

Ehh... låt mig fundera en stund. Svar - Näeh

2009-03-10 @ 11:32:39
Postat av: Frieda

Du är duktig! När du kommer hem kan du få pausa från löpning med att rida nån dag i veckan. Jag är förmodligen hästägare snart! Puss

2009-03-10 @ 13:24:35
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Frieda

Jag funderar förresten på att springa tjejmilen. Dock brukar den vara när jag och Matte är i Nora, men vi får se!

2009-03-10 @ 13:25:26
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0