Hemma och vänder...

Hade ett inhopp på städ i morse. Jobbade 9-13. Igår em var det 20 rum bokade för gårdagnatten så vi la till mig till morsan i tron om att det kunde bli ett par rum till. Jag ska jobba kväll i repan så vi ville inte ha mig inne för länge på dagen. JO TJENA. Kommer in i morse och det var 37 avreserum. FETT SKÖNT, or not. Nåja, en gubbe gav mig 100 spänn i dricks för att han tycker jag är så bra, HAHA, så det var värt slitet. Nu ligger jag på plustimmar igen från att nyligen ha legat på 30 timmar minus!

Jobbar 17-22 ikväll och hoppas INTE på några walk in för jag vill INTE behöva jobba i morgon oxå. Nån måtta får det vara. Veckan efter nästa går ju upp till 43 timmars veckor med 1 dag ledigt per vecka för 2 månader framöver så det minsta man kan begära är väl ändå en sista 2 dagars ledighet (sön+mån)??

Ikväll blir det Tacos till middag efter jobbet och med all säkerhet 1 glas vin. Sen är det väl tack och hej och jag och doggen snarkar ikapp framför en film i vanlig ordning.

Igår spelade vi fotboll med några grabbar på Anders jobb, jag var grymt bra och gjorde 2 eller 3 mål! Jag och the skating terrorist hade grymma framspel. Damn, vad jag vill spela fotboll igen!! Känner fortfarande av höger benhinna, det är himla synd för jag vill börja träna igen.... :(

Igår em och idag efter jobbet så översatte jag en artikel på franska till svenska till min svåger. Han mfl blev intervjuade för en fransk tidning för ett tag sen gällande sveriges framsteg inom användandet av trä som energikälla. Alltså skogsbruk!! Väldigt intressant och det är alltid kul att testa sina gränser inom översättning. Förra dokumentet jag översatte var en patientjournal från franska till engelska gällande en 2 årigt barn med epilepsi. Det är som med allt, man lär sig alltid något!!

Näe, nu ska jag ta en dusch och klä mig i dagens andra uppsättning arbetskläder. I det här landet får man ju ingen uniform utan man får jobba i sina egna kläder som de dessutom har krav för hur de ska vara. Den är fin tycker jag!

Ikväll är det ju Earth Hour. Ett bra initiativ kan jag tycka men å andra sidan är det liiiiiiiiiiiiiiiiiite IDIOTISKT! Om alla människor runt om i världen 365 dagar om året kunde bry sig om djur, natur och varandra så skulle planeten vara mindre förorenad och längre i från undergång. Att man på detta sätt, 1 av dessa 365 dagar ska visa sin respekt, tycker jag bara är fånigt. Som att man ger sig själv fri rygg. Ok, jag har ställt upp den här dagen, då kan jag skita i det och bry mig om nåt annat de andra dagarna. Som det ser ut nu så har ju varje organisation sin dag om året, men sen då?

Ha en bra lördag alla min vänner! Och heja Sverige ikväll (mot allt för snygge Ronaldo)!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0