Springande Äggvita

Sixten unt jag har varit ute och gått 1 timme i eftermiddag på ett nytt och fint ställe med skog och vatten. Han är nöjd och trött nu! Ska lyxa till det med en kladdkaka som jag precis ställt in i ugnen! SOM VANLIGT när jag bakar så kollar jag INTE att jag har alla ingredienser hemma innan jag börjar baket så jag blir lika glatt överraskad varenda gång jag upptäcker att nåt fattas. I MITT NÄSTA LIV SKA JAG HA VÄÄÄLDIGT BRA TÅLAMOD nu hinner jag knappt tänka färdigt en tanke innan jag är klar med tankens innehåll liksom. Suck.

Så jag öser in lite smör i mikron, fort ska det gå. Öser i mjöl, so far so good. Kommer till vanlijsocker, BOM, nåja har ju florsocker istället, det får duga som variation. Kakao, inga problem. Socker... SÅDÄR, fattas en halv deciliter. Men socker, det är ju onyttigt eller hur så det kanske bara var bra. Sen var det det här med ägg. Det hade jag ju ett gäng. Smällde ett i bänken i bara farten, slängde ner det i smeten.... BÖRJADE ANA ORÅD. Innehöll ägget bara en gula? Fort skulle det ju gå som sagt så vitan smet, ner mellan spis och bänk, och där håller den till än idag! Himself ska få ett uppdrag som välkomst hem present! Nåja, det fattades ju en halv dl socker, så jag jämnade ut det med att ösa i ett ägg till. Blir nog bra!

Undrar om jag ska slå på stort och beställa hem pizza till mig själv idag.... Tar två på stört, då får man 1 gratis och Himself och jag får lunch på tis när han kommer hem. Vore inte det snällt?? Vill ju inte bli smörig liksom.


Nu blir det så ska det låta, sen jäklar ska jag goffa kladdis med sprut grädde. Enda sprutet jag fått i helgen!


Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0