Trötter

Har varit helt slut de senaste dagarna. Kan bero på tabletterna jag tar mot benhinnorna + att det är slitigt på jobbet. Himself kom ju hem i tidags. Fick 700gr Karamellkungen, massa salt lakrits men inte så mkt choklad tyvärr. Hur som helst tog det slut idag, haha, jäklar vilken godisråtta jag är! Sixten gillar Karamellkungen han oxå, punshpraliner :)

Han fick under mötet i måndags några poster att fundera över. Han har kommit fram till vilken han vill ha och skulle ringa och meddela det idag sa han igår. Så nu är det väl i princip förhandling kvar då! Bara att hålla tummarna!!!!

Jag kollade nyss upp skatten. För hösten jag jobbade i sverige 2007 får jag tillbaka 10.000:-. Helt ok när man kommer hem härifrån och ev inte har ett fast jobb.

På tal om inget så berättade min kompis Ann från Singapore att man i Singapore inte går ut med sina hundar. Man toalettränar de från valpstadiet och sen går de stackars hundarna genom hela livet och kissar och bajsar på tidningspapper i badrummet. ÄR DET SCHYSST ELLER? Ok, hundar är som människor. Anpassningsbara. Men ändå. Behöver de inte motion?? Hon sa att när de tar deras hund i bilen så "flämtar" den för att den är så rädd. Jag frågade henne om det inte var så att hunden blir varm kanske med tanke på de 30 graderna de alltid har där. Näe, det trodde hon inte..... ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. Sen skrattade hon gott åt Sixten när vi var ute med honom. Hon tyckte att han var så konstig som kissade så mkt..... Dessutom så tror hon att det flyger päls omkring så fort en hund skakar på sig och att har man en hund i knät så sitter pälsen fast i byxorna sen. Hon höll på att smälla av när jag berättade att vi i Sverige har lagar gällande tex hundar som husdjur. Att de ska rastas minst var 4e (valp och gamla hundar) 6e (vuxna hundar) timme, alltid ha vatten framme etc och att man kan bli fråntaget sitt djur om man inte sköter det. Hon är fan inte klok i huvudet.

I Frankrike går de iaf ut med sina hundar men de ser det mer som ägodel och leksak än ett levande djur. Många går ut med hunden utanför dörren bara, 1 gång på morgonen och 1 gång på kvällen. Altlså det borde finnas lagar för vilka idioter som får ha djur, precis som vilka idioter som får skaffa barn.

Min Friedis har iaf bestämt sig för att köpa pollen Tryggve om han går igenom besiktningen. Så jag får en plast bebis!! :)

Näe, nu har jag varit duktig och skrivit några rader, nu måste jag ta mig en tupplur, innan jag storknar här...

Kram o häääj

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hoppas du blir piggare snart damen! Puss

2009-03-27 @ 07:43:04
URL: http://jossenin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0