Halvbra mat igår, ingen idag.

Hur typiskt är det inte då?? Går med Sixten en runda och sen sätter vi oss på uteserveringen nere på hörnet. Bar och restaurang. Vi är där vid 18 och det är 1 kille som jobbar. Får dryck direkt och frågar om man kan äta från 19 eller tidigare. Från 19 säger han. 18.15 lunkar personalen in, 2 tjejer + chefen. De lallar runt och dukar ett bord som de, PERSONALEN sen sätter sig vid och äter.  Framför baren. Vi dricker upp vårat men ingen höjer ett ögonbryn. 19.10 funderar vi på om de ska resa sig och ta upp beställningar. JA MEN TITTA, de reser på sig. Hmm, ja för att gå från bordet inne, ta sig en kopp thé och gå ut och sätta sig vid bordet bredvid för att RÖKA! 19.50. Sitter vi än med tomma glas och ingen har ens tittat på oss. 19.51, vi betalar, tackar för den goda maten och utsökta servicen och GÅR hem!!

Summa sumarum: Det hade ju kanske varit lättare att knäppa med fingrarna. NÄE läs, Det hade ju kanske varit lättare att dra deras fingrar ut deras arslen och BETT de om lite service. Men nu är man ju service människa själv och VET att man inte SKA be om att få bli serverad när man dessutom ska betala för den såkallade servicen!!!

USCH, JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD!! Ska nog sluta skriva nu och äta nåt istället, här behövs förhöjda värden blodsocker!!!

Herrå

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, du, jag fräste till åt en rutten servitris förra helgen när d och jag va ute och åt! han tyckte jag va en bitch men vadå, vi vet ju vad vi förtjänar och hur de SKA jobba ;)

Just nu sitter jag och trycker godis, hej päron - hejdå visa sig i shorts bland folk :S PUSS

2009-05-30 @ 21:40:14
URL: http://sannastrassel.blogg.se/
Postat av: Therese W

Vilken rolig blogg du har! Har suttit och fnittrat för mig själv åt bl a fiser-på-de-bakom-mig-i-rulltrappan-gubbar (eller hur det stod) och bowlingklotet till bajs i toaletten :-D Ha det bäst!

2009-05-30 @ 22:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0