Lurad!!

Kan tro att det är sista april idag!

1. Vi har precis varit och handlat och jag hittade 2 typ av ramar jag shoppade. Dels för att det vara fina och dels för att de var praktiska med kom i håg och foton. Kollade på hyllkanten och grymt bra priser, 30 spänn för den ena, 50 för den andra, TAGET! Väl i kassan kostade de 120 respektive 80 spänn, FAN! Med varmt ute och Sixten i bilen så var det inte värt att gå tillbaka och dubbelkolla pukkoder och sen bråka på det.

2. Himself satte ut annons på bilen igår och har redan fått mail och tel samtal. Första mailet verkade ok, frågor om foton och pris. Vi bekräftade. Fick mail nr 2 med en hel historia. Snubben bor i Afrika och han och hans fru är jätteglada för den nya bilen som de verkligen behöver. Han vill ha konto nr och kopia på identitetshandling, för det har hans advokat föreslagit för konto överföring, bla bla bla. Han ska även skicka kop på hans kk eller dyl. TROLIG UBÅT!! Han är ju ute efter att tömma ett konto, helt klart. Det är nog inte ens en han, det är nog en grupp inriktad på organiserad brottslighet. HAHA, den GUBBEN går vi INTE på!!

I övrigt var det sjukt kul att jobba igår. Fullt ös. Det var bla 12 gubbar i go ålder som var på cykelsemester. Inte så som ni tror utan mer som Tour de france. De cyklar mellan olika städer runt om i den här delen av landet under några veckor. Coolt ju, MEN SNACKA JOBBIGT! Bland de var det en irländare med underbar accent så jag pratade engelska med honom. Han blev visst oxå glad så han ville att jag skulle komma upp på hans rum sen, BRITTISK SKITHUMOR!!! Inom samma halvtimme så pratade jag spanska med 2 olika gäster och sen SVENSKA med en SPANSK gäst som bott i Täby i 40 år, tidigare. Nu skulle han och spanska frugan upp till HEDEMORA och sin sommarstuga på semester. HUR KUL ÄR INTE DET? 3 år i frankrike utan en enda svensk, så springer man på en spanjor som pratar svenska. Vad är oddsen? 4 språk på en halvtimme. Bra där. Lyckades även vara data tekniker på spansk dator. Jag är nöjd! Aa förresten, när jag säger att jag pratat spanska så betyder inte det att jag pratat sammanhängande eller bra. Det betyder snarare att jag LETT VÄÄÄÄLDIGT mycket, pekat med hela armen, hållt upp dörrar och sagt saker som, Buenos dias. Hola, como estas, muy bueno, izcuierda, derecha hur det nu stavas höger och vänster osv. Det är typ sånt jag kommer ihåg efter att jag lärt mig franska, franska språket har raderat de övriga reserver jag haft i skallen. Ska hur som helst ta upp spanskan igen när jag kommit hem.


I övrigt har jag köpt nya springattiraljer idag. En shortskjol, ett par kortkorta cykelbyxor samt en vristnyckelficka. Är för varmt att springa i vinjacka nu. Im pleased. Imorrn ska det invigas!

Idag fick jag veta att jobbet jag sökte i onsdags kanske egentligen inte skulle ha legat ute. Ja att de alltså inte söker nån just nu utan glömt att ta bort annonsen. Det positiva är att jag känner en på plats som går i god för mig och att det emellanåt dyker upp jobb ändå. DAMN, var väldigt sugen. Nåja, å andra sidan ger det mig mer tid att packa klart här och mer tid i värmen. Just nu är det 20 grader och sååå kvavt, är kladdig. I veckan ska vi ha runt 23 och sol så man kommer grillas. Det är en mycket varmare värme än hemma. Sixten flåsar redan vid 16-18 grader. Han ska få åka till havet nån dag och svalka sig lite.

Näe, nu har jag skrivit en novell igen. Fattar inte varför jag inte FATTAR när det är nog liksom. Poängen med att blogga är väl inte att söva sina läsare, eller?? MUPP

Tack och hej leverpastej


Kommentarer
Postat av: Frieda

Vaddå inga svenskar? har du glömt strand incidenten när vi solade topless och ett svenskt seglarpar går förbi och du kan inte hålla din käft utan måste säga nåt i stil med "åh, Sverige" varpå de står kvar lääääääänge och pratar och vi ligger och håller för brösten och vill dö, hahahahahahahahahaha! Puss

2009-05-23 @ 21:36:16
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0