White Trash Dummy

Inatt var kanske  en av de konstigaste jag varit med om. Efter 2st 12 timmars pass på jobbet så var man pretty mör. Slocknade som en gris vid 23. 01.15 vaknar jag av att Sixten kastar sig ur sängen och skäller och morrar som en tok. Har aldrig hört honom låta så. Fattade direkt att det var allvar. Vågade knappt gå ut i hallen. Väckte HS, eller näe, försökte väcka HS, det gick sådär. Fick gå ut i hallen själv eftersom Sixten levde om så. Hörde dunsar utanför. Kollade så dörren var låst.

Sprang in i sovrummet och skakade liv i HS som kastade sig upp ur sängen och var på väg ut genom ytterdörren när jag stoppade honom. Försökte se nåt genom fönstren men utan att se nåt eller någon. Hörde fortfarande dunsar och smällar. För oss okända ljud. Vi väntade några minuter medans vi försökte se nåt utanför. Sixten satt innanför dörren och morrade och skällde konstant. Jag tände utebelysningen. Ljuden fortsatte och till slut öppnade vi ett fönster på ena gaveln för att försöka lista ut var ljudet kom ifrån. Hörde en röst som sa:

- Vi skiter i den här nu eller Vi skiter i det här stället nu.

Då sa jag till HS, att det verkligen var inbrott och att jag måste ringa polisen. Pratade först med 112 som ställde för mig dumma frågor. Hur vet du att det är inbrott? Ser du någon bryta sig in någonstans? Äh, fattar ju att det är deras jobb men HALLÅ, BRÅTTOM!!! Blir kopplad till polisen iaf och drar historien igen medans han knappar febrilt. Under tiden hör jag en ruta krossas. Sedan ser jag en kille komma runt häcken. ASPACKAD. Han raglar i jordens u-sväng på rak väg och ramlar in i vår häck. Sedan går han över till bilen vid huset mitt emot. Allt detta säger jag till polisen och lämnar signalement. HS öppnar altandörren går ut och ställer sig på en stol och kollar över höga Tuija häcken så vi kan rapportera till polisen var killen går, vilket hus nr och vad han gör. Efter några minuter som för mig känns som en evighet så polisen...

-Jo det är ju bilar på väg. De skickades samtidigt som du ringde, så de är snart framme. THANK YOU GOD. Jag började bli förbannad på karln och hans dumma frågor som han fortsatte repetera!! :)

I samma sekund rullar en polisbil runt hörnet och de haffar killen mitt i action. HS springer ut och jag stannar med öppen dörr. Han skriker till mig att min bil är öppen. Så jäkla skraj, vi vet ju inte om de var 2 eller fler. Jag hör polisen skrika STANNA DÄR DU ÄR till HS, haha. Den var kul, så fick han vara the bad guy. Han svarar iskallt -Det var ju vi som ringde efter er!

Till slut kommer HS tillbaka och säger att han vill ta med Sixten för han ska hämta ägaren till en av de andra bilarna. En som står med lyset på och blinkar. Så säger han åt mig att gå till polisen så de inte glömmer min anmälan. Går dit och passerar min öppna bil med ljuset tänt och en krossad ruta. Det var alltså min bil han slogs med under hela tiden. Medans polisen tar mitt vittnesmål, signalement och anmälan så ser jag killen ligga på marken med polisen bredvid. Polisen frågar honom vad han gör där. Han svarar att -Ingenting! Jag har inte brutit mig in i nån villa, Jag BARA promenerar i området. Big joke! Han har en sönderslagen hand och är helt nerblodad och det hör väl kanske inte en vanlig promenad till. Då frågar de honom vad han heter. -Fredrik svarar han. Heter du nåt mer än Fredrik frågar de? -Fredrik Fredrik svarar han på det. Rätt skarp kille!!!

Han var ju smart nog att bara gå på bilar utan larm iaf, även av nyare modell. Han måste nog vara rutinerad inbrottstjuv som går på auto pilot. Innan hade han stulit och smällt en annan bil som stod i området. Prydligt parkerad bak och fram, smälld och med punka på 2 hjul. Vad han nu var ute efter var alltså en ny bil att frakta sitt arsle i.

Han hade ju slagit sig skapligt blodig på min bil så jag har blod överallt på den. Polisen topsade den oxå så det åker han dit på. Plus blod på en annan bil och den de tog honom på bar gärning vid. Hoppas han kan åka på att ha kört den andra packad oxå, så han får rattfylla med. I fickan hade han ett knogjärn och en fickkniv.

OTÄCKT!!! Man kan ju inte sluta fundera på vad som hade kunnat hända.

Poliserna tackade oss iaf för vår insats, flera gånger. Flera i grannskapet kom ut efter och de korade Sixten till dagens hjälte som väckt mig och polisen var mäkta imponerad över denna LILLA men ack så duktiga vakthund! Hade han inte väckt mig så hade killen troligen inte åkt fast. Ingen annan fattade vad som hände eller larmade polisen. MITT HJÄRTA!!! Idag har han sträckt på sig extra, muttrat åt allt och inget. Han känner väl att han måste stå upp till sitt rykte nu :D

Jag har en krossad ruta, en trasig dörr, ett trasigt lås, en trasig stereo och trasigt tändningslås samt blod lite varstans i och på bilen för att inte tala om glassplitter. Den här killen har nästan varit i vårat hem. Jag vill inte åka den bilen mer och den är inte värd att laga. Har börjat titta på ny bil nu och vill köpa en så snart som möjligt. En liten kombi som jag kan ha bur till Sixten i, i bak. Ska ringa försäkringsbolag och polis i morgon. Tyvärr tyckte mitt försäkringsbolag när jag köpte bilen att den var onödig att försäkra mer än i Trafik. Så jag får väl inget för besväret såvida det inte går på honom när han ändå åkt fast. Jag befann mig ju inte ens i bilen. Nån som vet hur det funkar? Kör jag min bil och åsamkar skada på någon annan eller någon annans bil så går ju det på MIN försäkring. Nu har han åsamkat skada på min bil och han kommer åtalas för det. Borde inte han ersätta mig då?

Hittade förresten en skruvmejsel i bilen idag som jag tror att polisen vill ha. Fredrik Fredrik hade tydligen lämnat en mejsel i flera bilar som polisen varit och hämtat idag. Killen måste ha släpat på en hel verktygslåda. Han kanske är Den Fulla Snickaren?

Näe, usch, hemsk historia. Vi hade kunnat vara ute och pinkat hunden vid den tiden. Det var SÅ nära att jag varit själv hemma. Jag hade SMÄLLT av. Vid halv 5 i morse kom vi i säng igen och 2 timmar senare gick jag upp för att åka till jobbet. Är pretty mör nu och ser fram emot ett hel natts sömn.

Hoppas ni haft en lite lugnare helg vänner!


Kommentarer
Postat av: Frieda

huga... Blää för idioter! Puss!

2009-11-09 @ 01:17:38
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Karro

Åh herregud jag hade dött av skräcken, usch isch olustigt, men bra att de fick honom iaf!!

2009-11-09 @ 10:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0