Modelldag

Tjingeling!

Idag har vi haft modeller på skolan och övat manikyr. Det var alltså endast 2a gången vi gjorde en manikyr och i denna la vi idag till en massage också. Intensivt var ordet! Jag hade en vän från "förr" Veronica, som modell. Jättekul att få träffas igen eftersom det var flera år sen och skönt att ha någon man känner att öva på. Man får lite mer ärlig feedback då. En helt främmande person skulle nog vara rädd för att säga om något inte är skönt eller så... Jag är nöjd iaf. Det var en 1-timmes vi skulle göra och vi hade 1 timme på oss och det var precis vad det tog.

Vi fick sluta när vi var klara så jag kom hem innan det blev mörkt. Är så stolt över mig själv som IDAG lärde mig och gick åt rätt håll på alla olika peronger så jag slapp gå så långt varje gång jag klev av ett tåg. Grattis Alecxx, det tog bara 2 dagar att fatta :D

På pendeln hem fick jag såklart ett äckel bredvid mig. Kommer ni ihåg från Frankrike? WHY ME?! Denna gång var det en tant. Hon hade stora fyrkantiga tjocka glasögon, en tjocka näsa med mycket hår som stack ut. Gick med en kryck och luktade illa. Jag satte mig säkert längst in på en 3-sits rad och det fanns gott om platser runt om. Jag satte upp min ica kasse på sätet bredvid för att organisera om lite innan jag satte ner den på golvet, hade ju en stor handväska oxå. Tror ni inte pälstrynet kommer fram och ska sitta precis på det sätet? Jodå, och trycka sig emot mig. Sen satt hon så och stundtals vred hon på huvudet och stirrade på mig. Jag måste va en psycho magnet. Tur hon gick på krycka iaf för då kunde jag springa ifrån henne på Märsta perongen sen :D

Här är förresten ett kort på mina blingnaglar, egenhändigt gjorda...



Imorrn börjar vi med SPA manikyr (bad och så, sen pedikyr :)

Tjing tjing dags att plugga nagelsjukdomar!

PS: När man är i storstan så ser man kändisar. Dagens kändis var Ulf Elwing :) DS




Kommentarer
Postat av: Sanna

Gumman, you are made to do it!!! Fan va glad jag blir att det känns så bra!! Måste ses och berätta allt!

heja min snygga vän!!

2010-02-03 @ 21:55:15
URL: http://sannastrassel.blogg.se/
Postat av: Frieda

Va duktig du e!!!! Puss

2010-02-03 @ 22:48:00
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Putte

Hello neighbour!



Jag har äntligen hittat bloggen, (mycket kul läsning). Min Carina kommer ner till dig på lördag för lite manikyr.



Hälsa mannen.



// Patrik

2010-02-05 @ 20:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0